יום שישי, 26 במאי 2017

המסע לגויש 2017 מאת גיא סוד מוריה

מזה ארבע שנים שבית ספרנו פעיל ברשת הבינלאומית של כתבי סביבה צעירים. במסגרת זו נבחר בית ספרנו לייצג את מדינת ישראל בסדנא בינלאומית בנושא הפחתת פסולת וקיימות שנערכה בחופשת פסח במשך שבוע.
גיא סוד מוריה הוא התלמיד מבית ספרנו שנבחר לצאת לסדנא בפורטוגל וזו היתה החוויה שלו:

השנה המשלחת לכתבי סביבה צעירים הייתה קצת שונה. אני, גיא סוד מוריה מהעיר גדרה שבשפלה, יצאתי היחיד ממדינת ישראל בניגוד לשנים אחרות שבהם יצאו 2 תלמידים ומורה.
המשימה, שהיא בעצם חקירה מקרוב של סוגיה סביבתית, התרחשה בגויש שבפורטוגל ונמשכה כמה ימים שהיו מהנים ומלאים בחוויות, מראות, ריחות והנאה צרופה.
לאורך כל ימי המשימה קמנו בבוקר ואחרי ארוחת בוקר מהנה יצאנו למסלול ביערות המקיפים את העיירה, פגשנו וראיינו אנשים לגבי הרבה דברים כמו המצב האקולוגי, חברתי, כלכלי וכו'. נכנסו לכפרים ועיירות פגשנו אנשים נפלאים ששמחו לראות אותנו, לדבר אתנו ולחלוק מידע יותר מאתנו שרצינו בכך.
בזמן ארוחת צהריים חזרנו למגורים שם למדנו להכיר אחד את השני יותר טוב. לאחר ארוחת הצהריים היינו יוצאים לעוד מסלול או אתר שכזה או אחר וממשיכים לראיין אנשים חשובים כמו ראש העיר של גויש וראש מועדון האופנועים של העיירה.
בערבים ישבנו בקבוצות אליהן התחלקנו ביום הראשון, ושיתפנו מידע מאותו יום כדי לבנות כתבה מנוסחת היטב על אחד הנושאים שהתמקדנו בהם באותו יום, ייצרנו מצגת תמונות מהיום שעבר עלינו וערכנו סרטונים על כל הימים של המשימה יום אחר יום. כל ערב עבדנו כ- 3 שעות על מצגת, כתבה וסרטון עד שלבסוף סיימנו והצגנו את התוצרים ביום מיוחד שאליו הגיעו אנשים מכל העיירה כמו אנשים שפגשנו, שוחחנו עמם או ראיינו אותם.
המשימה הייתה חוויה יוצאת דופן מבחינתי ואני לא אשכח אותה, אני לא אשכח את האנשים הנפלאים שפגשתי ודיברתי איתם, אנשים נפלאים שאשמח לראותם שוב. לא אשכח את המראות שראיתי ואת הנוף המקסים שיש לפורטוגל להציע.
המשימה היא בהחלט דבר ששינה לי את נקודת המבט על החיים על הסביבה ועל אנשים בכללי ואני אשמח לצאת למשימה הבאה וכל מי שיש לו הזדמנות לצאת למסע הזה שלא יוותר עליה כי היא בין הדברים הכי מעניינים, מרגשים ומיוחדים שעשיתי בחיי. נהניתי, השכלתי ופגשתי אנשים, נופים טבעיים ולא טבעיים שהדהימו אותי וגרמו לי לא לשכוח את מה שעבר עליי בגויש שבפורטוגל.