יום חמישי, 23 בפברואר 2017

אל האינסוף, ומעבר!

בערב קר של יום שני ה- 20.2 התקיים ערב חגיגי להורי ותלמידי כיתת מדעים ומנהיגות. בערב האזנו להרצאה של דני דויטש - ראש פרוייקט בתעשייה האווירית, השותף בפרויקט הנחתת חללית ישראלית ראשונה על הירח ותלמידי הכיתה הציגו את פרויקט החלליות שלהם להורים. חללית להורים?! כן.
במהלך שנת 2017 עמותת SpaceIL עתידה להנחית את החללית הישראלית הראשונה על הירח ועמותת תעשידע רואה הכרח בחיבור תלמידי המדינה למשימה זו, באמצעות הנגשת תחום זה לדור העתיד ובכך להעצים את סקרנותם המדעית טכנולוגית.
בקורס שנקרא "השמים הם לא הגבול" השתתפו תלמידי כיתה ז'3 מדעים ומנהיגות ומסגרתו למדו אודות האתגרים הניצבים בפניי המהנדסים שאמורים להנחית את החללית על הירח. התלמידים עברו תהליך הדרגתי בו הכירו את התנאים הפיזיקליים הקיימים בחלל ולמדו אודות מוצרי התעשייה השונים הנמצאים בחלל ואודות תחנת החלל הבינלאומית. במקביל, נחשפו התלמידים לתהליך המרתק שעוברים המוצרים אשר מפותחים לשימוש בחלל.
מבין מגוון הבעיות שהוצבו בפניהם נדרשו התלמידים להציע רעיון מקורי אשר נותן מענה לצרכיהם של האסטרונאוטים בתחנת החלל הבינלאומית או לחלופין, להציע פתרון עבור אחד האתגרים העומדים בפני צוות הפיתוח של החללית הישראלית הראשונה לירח.
מספרת נגה, תלמידה בכיתה, על החוויה בערב ובכלל: "היום היה מרגש וקצת מלחיץ. נהניתי לדבר על מוצר שניתן להגיד שהוא "חלק ממני". התכוננו לערב הזה כל כך הרבה!"
מוסיפה יעל : "היה ממש מהנה, מצחיק, מאוד מספק, סוף סוף להציג את הפרויקטים שעבדנו עליהם כל כך הרבה. אהבתי להציג את הפרוייקטים והיה מרגש ומלחיץ באותה מידה"
ומסכמת אריאל: "היה לי ממש כיף ומרגש ואני אקח מזה את החוויה השיתופית ועבודת הצוות"





אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה