יום שלישי, 24 בינואר 2017

תחרות "הנואם הצעיר" ברמון

"נואם טוב הוא מי שמסוגל לומר דברים גדולים ומסובכים בצורה הפשוטה ביותר" (ראלף וולדו אמרסון)

השבוע התקיימה תחרות "הנואם הצעיר" בבית הספר "דרכא רמון" גדרה. מטרות התחרות הנן פיתוח כושר הביטוי והדיבור בפומבי של צעירים, הטמעת תרבות הדיבור בקרבם, הבעת רעיון באופן מובנה, רהוט ובזמן קצוב, עידוד וקידום השפה העברית, עידוד לסבלנות ולסובלנות של בני נוער בחברה, חינוך ועידוד להישגיות ומצוינות. בתחרות זו התמודדו חמישה נואמים בנושאים שונים כדוגמת יישומונים בניידים, שילוב ילדים בעלי צרכים מיוחדים במסגרות רגילות, ספורט כדרך חיים ותרומת איברים. כמו כן, מגמת מוזיקה הבית ספרית הנעימה את התחרות במוזיקה ובשירים שכן "נאום טוב הוא כמוזיקה החודרת ללב מאזיניה". באירוע נכחו נציגי רוטרי, הורים, נציגי מועצת תלמידים, תלמידים וצוות בית הספר. 
המתמודדים הפגינו ביטחון, אומץ, ידע ואסרטיביות והוכיחו יכולת מנהיגות ויכולת השפעה. הם עבדו בשני מישורים, הן כקבוצה והן כפרט ובכך עברו תהליך צמיחה משמעותי, החל בתוכן הנאום ואופן העברתו וכלה בלמידת עמיתים ודיאלוג תוך  התנסות ממשית ומשמעותית.
במסגרת התחרות, הילדים עבדו על טקסטים שכתבו בתחומי העניין שלהם, תוך הקפדה על שפה תקנית ורהוטה. כמו כן, הנואמים הצעירים תירגלו עמידה מול קהל ושימוש בכלים רטוריים להעברת מסרים. 
אנו מבקשים להודות לצוות שפה שהדריך והנחה את הילדים ובעיקר את המורה, מיכל שלום, אשר דיקדקה בפרטים ויצרה עם כל אחד מהילדים נאומים מעוררי עניין וכבוד. תודה למגמת המוזיקה שלנו, אשר הנעימה את זמן התחרות בהופעה מרגשת ואיכותית. 
ואחרונים חביבים, תודה לנואמים הצעירים שלנו שלקחו חלק בתחרות והוכיחו את יכולתם הרטורית המדהימה- מאי ברונשטיין מכיתה ח6, עופרי שלמה מכיתה ח7, רותם קטר מכיתה ז1, תאיר עמוש מכיתה ז6 ונטעאל ברק מכיתה ז7 אשר נבחרה לייצג את בית הספר שלנו בשלב הבא - תחרות הנואמים היישובית.

נאחל בהצלחה גדולה לנטעאל בשלב הבא!


אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה