יום שישי, 17 בפברואר 2017

האדם עץ השדה? בואו נדבר על זה

בשבוע שחלף, לרגל חג ט"ו בשבט: השיקו קבוצת תלמידי "חברותא" משכבת ח' ו ט' - את הפעילות הראשונה שלהם בהנחיית מעגלי שיח בשכבות ח' ו 'ט.
"חברותא" הינו פרוייקט הכשרה מקצועי שנועד להכשיר תלמידים להנחות מעגלי שיח וקבוצות למידה, באמצעות עיון ולימוד של טקסטים, חלקם מארון הספרים היהודי ואחרים מתרבות ישראל בכללה.
מאז תחילת השנה עוברים התלמידים תהליך הכשרה, והגיעה שעתם ל"טבילת אש" ראשונה. במהלך השבוע הם עמדו בחזית, והנחו באומץ ובהתרגשות עצומה כיתות רבות, והובילו שיח ודיון שעוסק בהשוואה מטאפורית שבין העצים לבני האדם.
מטרתו של השיח להעלות מודעות והוקרת תודה לטבע, ולתהליכים הממושכים הנדרשים לתנובת הפרי- בדומה לבני האדם, שהתפתחותם תלוייה בתשתית פיזית ורגשית הכרחית, שאת מהותה הם ביקשו לברר באמצעות שיח ולימוד טקסטים, עם חבריהם לשכבה.
במהלך השבוע וככל שהתנסו יותר בהנחיית מעגלי דיון, צברו התלמידים ביטחון, נסיון ומיומנות ובעיקר חוויות רבות ומשמעותיות, שמהן יפיקו לקחים, וילמדו למנף לפעילות המשך.
פרוייקט "חברותא" זוכה לליווי ותמיכה של כי"ח ודרכא, ומאפשר טיפוח והעצמת דורות של תלמידים חוקרים, לומדים, שואלים ומנחים מעגלי שיח ולימוד.









יום רביעי, 15 בפברואר 2017

כיתת מנהיגות הראשונה חוגגת יום הולדת לכנסת \ שחר טובול, י'3

ביום שלישי ה-14 בפברואר חגגה כנסת ישראל יום הולדת - וכשלוש מאות בני נוער וסטודנטים נבחרים מרחבי הארץ וגם אנחנו, כיתת מדעים ומנהיגות הראשונה של תיכון רמון, הוזמנו להשתתף בחגיגות.

מהרגע ששמעתי שאנחנו הולכים לבקר בכנסת - התרגשתי, אני מודה. למרות שכבר הייתי שם והתאכזבתי, בכל זאת התרגשתי מחדש. החלטתי שאם לאנשים ששגו מגיעה הזדמנות שנייה, אז גם למקומות שבהם מבקרים ומתאכזבים צריכה להינתן ההזדמנות נוספת. 
כשהגענו לשם ההתרגשות שלי רק התגברה, אני אוהבת מקומות יפים והכנסת היא אחד מהמקומות היפים שיש לנו במדינה. לא אפרט איך היה בכל אחד מהדברים שעברנו כי המסקנות שיצאתי איתן מכל פעילות היו זהות ורק התחדדו מפעם לפעם: הבנתי, שתחושת האכזבה שיצאתי איתה בפעם הקודמת הייתה מוטעת, האכזבה אותה הרגשתי לא כוונה למקום הנכון, בעוד שאני האשמתי את מוסד "הכנסת" היו אלו בעצם האנשים שהיו בתוכה שגרמו לאכזבה. לאורך כל היום לא ידעתי לאן נעלמה ההתרגשות והסתובבתי עם תחושה של "האנשים האלו יודעים טוב מאוד לדבר ולהבטיח אך חוץ מלעבוד על אנשים בעיניים אני בספק אם הם עושים משהו". 

המפנה הגיע בישיבת הכנסת הצעירה, עברו רק עשר דקות מההתחלה וההתרגשות שהייתה בי בהתחלה חזרה במלוא כוחה: כמה התרגשתי כשתלמידים וסטודנטים עלו אל הדוכן והציגו את טענותיהם - ולא משנה אם הסכמתי עם דעתם או לא - זה היה פשוט מדהים. לאחר מכן, כל מה שיכולתי לחשוב עליו היה "הם צריכים להיות הכנסת שלנו, ככה מביעים דעות, ככה פועלים, מכאן- בטוח יצא משהו חוץ מדיבורים!". מאוחר יותר, כאשר נכנסנו לראות את הכנסת האמיתית במליאה, דבר שהיה מייגע ופשוט מזעזע - לא הצליח להוריד את מצב הרוח שלי לאור הכנסת הצעירה. יצאתי בשמחה מהיום הזה, רק כי ידעתי שאם זה ימשיך כך - יש לנו על מי לסמוך בהמשך. וכמו 
שוולט דיסני אמר:

"To the youngsters of today, I say believe in the future, the world is getting better, there still is plenty of opportunity. 

Why, would you believe it, when I was a kid I thought it was already too late for me to make good at anything".












יום חמישי, 9 בפברואר 2017

ט"ו בשבט בבית הספר

תלמידי מועצת התלמידים מכינים את בית הספר לט"ו בשבט. מה מצפה לכם? תגלו מחר!




יום חמישי, 2 בפברואר 2017

משולחן המנהלת

תלמידים יקרים, 
אנו נמצאים בסיום מחציתה של שנת לימודים מלאת עשייה ברוכה בתחום החברתי - ערכי, ובתחום הלימודי. בתיכון דרכא רמון אנו מעודדים חדשנות וקדמה, יוזמות חינוכיות שהם פרי מחשבה, חקר ואיכות. עיתון זה שלפניכם הוא צעד נוסף בהובלת חדשנות וביטוי לשיתוף הפעולה של כל קהילת בית הספר. 
במחצית זו חווינו עושר של עשייה מבורכת: ימי שיא כדוגמת יום השוטר בהובלתם של הנהגת ההורים הבית ספרית, יום אימוץ כלבים בהובלת שלושה מתלמידינו, טקסים וארועים כיתתיים ושכבתיים, טיולים שנתיים, גדנ"ע, וגדנ"ע ערביתמסע ישראלי, שבוע חלל, הרצאות, הצגות, הפסקות פעילות ברוח הסובלנות כדוגמת חג הסיגד, תחרות סובלנות בין הכיתות ועוד פעילויות רבות ומגוונות. כל זאת לצד הרחבת הידע וההשכלה במקצועות הלימוד השונים.
כל עשייה היא פרי מחשבה, תכנון, כוחות שיוזמים וכוחות שמוציאים לפועל - זה בונה איכות! והתיכון שלנו אכן מוביל באיכות שבאה לידי ביטוי גם בהישגים מרשימים; מחזור ג' שבוגריו החלו את דרכם במכינות קדם צבאיות, בשנת שירות ובצה"ל סיימו עם 98% זכאות לבגרות ותעודת בגרות איכותית. תלמידת בית הספר שחר הגיעה למקום שלישי בארץ בריצה, עלינו לשלבים מתקדמים בתחרויות סייבר, פיסיקה, וכדורגל.
מגמת המוזיקה כותבת לנו ומפיקה מחזמר מקורי, ומועצת התלמידים קבעה מטרות ויעדים שעוד נשמע עליהם! מצוינות היא בכל תחום, מצוינות היא ביטוי של יצירתיות, התמדה, מנהיגות אישית וחברתית הידיעה והתבונה להשתמש במשאבי בית הספר - החומריים ובעיקר האנושיים. 
אני רוצה להודות לצוות הנפלא שמוביל מצוינות. לכם תלמידים נפלאים שעושים מצוינות כל יום מחדש, אנחנו כולנו כאן עבורכם, עכשיו ובהמשך הדרך.
מאחלת לכולנו מחצית נוספת של הצלחה, עשייה והנאה.
חנה כהן   




משולחן מועצת התלמידים

אנו, חברי מועצת התלמידים - כאן בשביל לייצג אותנו, את התלמידים בפני ההנהלה והמורים, כדי להציף את הבעיות ולעזור לפתור אותן.
מועצת התלמידים דואגת לנוחיותם של הלומדים ולהרגשה טובה, כיפית ובטוחה - לכל תלמידה ותלמיד.
במחצית שחלפה מאז שנבחרנו החלטנו להתמקד בסוגיה מרכזית שעלתה מכם, תלמידי בית הספר, והיא שינויים בחוקי בית הספר. 
אנחנו עובדים כעת על מספר פרוייקטים:
1. שינוי חוק הנזם באף
2. הוספת צבעים מותרים לחולצות הספורט 
3. קידום פתיחת האודיטוריום והקפיטריה שכולנו כל כך מחכים להם.

באמצע ינואר נפגשנו עם מנהלת בית הספר חנה כהן. הפגישה נערכה בחדרה של מרב נוף, רכזת החינוך החברתי ובפגישה הצגנו בפניה את הפרויקטים שאנחנו עובדים עליהם, וקיבלנו עצות והוראות להמשך הדרך. בין היתר -קיבלנו על עצמנו פרוייקט נוסף, שכרגע ישאר חשאי ועליו נספר לכם בהמשך!
במידה ויש חוק נוסף שמפריע לכם, או איזה משהו אחר שמפריע לשלוותכם - אנחנו תמיד נמצאים פה בשבילכם, צרו איתנו קשר דרך חבר המועצה בכיתתכם (או שכבתכם) ואנחנו נעשה הכל בשבילכם!
בהערכה ותושייה, חברי מועצת התלמידים.


שכבת ז': ז'1 - נדב שריף, ז'3 - גיא מרקלס, ז'4 - רוני פאר, ז'5 - איתי יהושוע, ז'6 - אופק יטמנו, ז'7 - אסף כץ. 

שכבת ח': ח'1 - עידן שלום, ח'2 - איתי לוי, ח'3 - חן מנחם, ח'4 - אור ברנס, ח'5 - זיו מצא, ח'6 - ללא נציג, ח'7- עפרי שלמה 

שכבת ט': גל פורטי, איתי חדש, ט'3 - נטע דהן, ט'5 - נדין. 

שכבת י': י'1 - אביב גרזי, י'5 - אופק הרוש.

שכבת יא': ניב יעקובי , רותם חננוביץ

שכבת יב': נועם אוחיון, שקד צברי. 

יום רביעי, 1 בפברואר 2017

מחפשים קצת אנרגיה?

בבוקר עם רוחות חזקות ויבשות במיוחד, והמון שרפות ברחבי הארץ, יצאו תלמידי מגמת גאוגרפיה ומגמת מדעי-הסביבה לסיור בצפון בנושא מקורות אנרגיה!

התרשמנו מתחנת הכח בחדרה, בה מייצרים כמות אדירה של חשמל באמצעות פחם אבן, נסענו אפילו על המזח לתוך הים וראינו איך פורקים פחם ממכליות אדירות. הצפנו עוד יותר והגענו להר הגלבוע. טורבינות רוח אדירות קיבלו את פנינו, בעוצמתן האדירה נעו והסתובבו בשל הרוח העזה, והפיקו חשמל "ירוק". 
החשמל אינו ירוק אך הוא אינו מזהם כמעט והוא בלתי נגמר. חזרנו שמחים ומרוצים.
חיבור מוצלח בין מגמת מדעי הסביבה ומגמת גאוגרפיה – הוליד סיור מעניין ועוצמתי.

ואם אתם לא מאמינים, אתם מוזמנים לנסוע לצפון... או פשוט לראות את התמונות:





יום שני, 30 בינואר 2017

תלמידים ותלמידות מדווחים מהשטח והוא... ורוד?!

במסגרת לימודי "מגדר" בשכבת ט', התלמידות והתלמידים מעמיקים בסוגיות חברתיות רבות מחיי היום יום בנושא שוויון בין המינים. התלמידות והתלמידים בוחנים את המציאות בה אנו חיים, התרבות ו"המובן מאליו". לימודי המגדר מאפשרים פיתוח חשיבה ביקורתית, לצד עידוד שיח וחקר. במסגרת השיעורים, נשלחו קבוצות תלמידות ותלמידים לכתיבת דוח סיור ביקורתי במרכז קניות, בו בחנו את השטח תחת "משקפיים מגדריים". הסיור המחיש את ההבנייה החברתית והמגדרית, הסטריאוטיפים המיניים לצד למידה משמעותית וחוויתית.
לפניכם/ן שני תוצרים תוצרים מרתקים של תלמידות כיתה ט5: שחר מנסקי, אור קורן, מרין בצון, אופל טיב, יעל לבבי, יובל מזן, מאי קלרר, טל שחר ורוני ששון. (סרטון ראשון בעמוד זה, והנה קישור לסרטון השני!)